Pamokų laikas:

  1. 8.30-9.15,
  2. 9.25-10.10,
  3. 10.20-11.05,
  4. 11.25-12.10,
  5. 12.25-13.10,
  6. 13.15-14.00,
  7. 14.05-14.50.

Pamokų tvarkaraščiai

Mes naudojame

Mus rasite

Sveikos gyvensenos pamokos: kaip gyventi ir bendrauti?

Tylioje klasėje mokinių paklausiu: „Kas yra sveikata? Su kuo jums ji asocijuojasi? Kiek kainuoja sveikata? Ar galima ją iškeisti į norus? Ar gali sveikata būti spalvota?“ Tikriausiai kiekvienas suaugęs žmogus pagalvotų, kaip atsakyti į šiuos klausimus. Mūsų vaikai mąsto lengviau ir paprasčiau. Jie visus atsakymus į klausimus sieja su gyvenimo patirtimi, tėvais, seneliais, draugais. Sveikata – tai turtas, svajonė, nuoširdumas, neįkainojama vertybė, labai svarbu ją turėti, nes gali visą gyvenimą pragulėti ir nepajudėti, kai visi žais, bėgios, džiaugsis, mylės… Įvairūs atsakymai, kurie susiję su skaudžiais prisiminimais, sukelia graudulį.

Renginys mokykloje apie sveiką gyvenseną, meną gyventi, bendrauti vyko 5-8 klasių mokiniams. Mokiniai varžėsi „Proto mūšio“ kovose. Nors mokinių amžius įvairus, tačiau iš karto matėsi, kurie mokiniai aktyvūs skaitytojai, laidų apie sveikatą stebėtojai. Mokiniai pildė „maikučių“ lapus (tai svajonės, savęs įvertinimas, žinių patikrinimas). Augalų dėstytoja R. Tonkevičienė pravedė paskaitą apie vaistažoles, arbatas, kaip ir kuo gydytis susirgus įvairiomis ligomis. Mokiniai degustavo arbatas, bandė papasakoti apie išdžiovintų vaistažolių kvapą. Pamokų pabaigoje mokiniai užpildė lapus „veidukus“, kuriuose parašė, ką sužinojo apie sveikatą, bendravimo kultūrą bei tai, ar norėtų tokio pobūdžio pamokų?

Šią dieną turėjome viešnią Sigitą Kriaučiūnienę, Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentę, sveiko gyvenimo propaguotoją, kuri  moko sveikos gyvensenos principų ir kitus. Viešnia kalbėjosi su 9-12 klasių mokiniais apie meną gyventi ir kaip užkrėsti šiuo virusu kitus. Kaip pati dėstytoja sakė, pas ją namuose visada yra vaistažolių, ji teigė, namuose neturi televizoriaus, valgo tik sveiką maistą. Gražūs pavyzdžiai visada užkrečia, tačiau jaunimas dar nesupranta viso to svarbos, jie dabar sveiki, gražūs, energingi, o prabėgus 10 metų viskas pasikeis ir jie prisimins perduotas tiesas. Klausiausi  dėstytojos, žiūrėjau į mokinius, stebėjau, ką jie veikia paskaitos metu, ir nusprendžiau, kad tai ne ta karta, kuria mes kažkada žavėsimės. Kaltų nėra. Tokia yra gamta, aplinka, maistas, naujosios technologijos. Pritrūksta tik bendravimo, kuris kažkur…. pabėgo.

Netradicinės pamokos mokiniams – tai įdomesnė veikla, šiek tiek nukreipta nuo bendrųjų programų, tačiau įdiegta į gyvenimo pamokas. Negaliu teigti, kad šios pamokos pavyksta šimtų procentų, tačiau mokiniai jas prisimena bei panaudoja gyvenimiškose situacijose.

Biologijos mokytoja metodininkė Sondra Bartulienė