Pamokų laikas:

  1. 8.30-9.15,
  2. 9.25-10.10,
  3. 10.20-11.05,
  4. 11.25-12.10,
  5. 12.25-13.10,
  6. 13.15-14.00,
  7. 14.05-14.50.

Pamokų tvarkaraščiai

Mes naudojame

Mus rasite

Antras žingsnis į Europą

Rodos dar visai neseniai Gelvonų vidurinėje mokykloje buvo vykdomas pirmasis COMENIUS mokyklų partnerysčių projektas „Sveikas kūnas, sveika siela, sveika aplinka“ („Healthy body, healthy soul, healthy environment“), o štai šiemet ir vėl pasisekė, mokykla vėl dalyvauja tarptautiniame projekte. Jei pirmasis buvo susijęs su aplinkos apsauga, sveika gyvensena, tai dabartinis „Mūsų kelias į laisvę: nuo totalitarizmo iki demokratijos“ ( „Our Way to Freedom: an audiovisual documentary from totalitarianism to democracy across Europe“) labiau istorinis. Šioje veikloje dalyvauja mokyklos iš šešių Europos valstybių, be mūsų, tai partneriai iš Lenkijos, Ispanijos, Estijos, Vokietijos, Vengrijos ir Kroatijos. Visos šios šalys turėjo savo kelią į laisvę ir nepriklausomybę, išgyveno skirtingas diktatūras, turi savo herojus, tų dienų atsiminimus ir vertinimus. Tad visa šia istorine medžiaga ir buvo nuspręsta pasidalinti, mokiniams bus suteikta galimybė pamatyti, kokiais būdais Europos šalys skynėsi sau kelius į nepriklausomybę.

Nuo rugsėjo mėnesio mokykloje susibūrė aktyvių mokinių ir mokytojų grupė. Mokiniai sukūrė projekto puslapį Facebook socialiniame tinkle, prasidėjo logotipo kūrimas. Kaip jį teisingai sukurti mokiniams aiškino istorijos mokytoja metodininkė Daiva Taučiuvienė bei dailės vyr. mokytoja Birutė Juzėnienė. Konkursui buvo pristatyti 24 logotipai, iš kurių slaptu balsavimu mokiniai išrinko tris geriausius: 12 klasės mokinių Ievos Kojalaitės, Sonatos Jasaitytės ir Virginijos Kudelytės. Šie logotipai buvo paskelbti projekto puslapyje, kartu su kitų šalių mokyklų logotipais. Vėliau bus renkamas geriausias, kuris ir taps pagrindiniu šio projekto logotipu.

Ir štai gruodžio pradžioje mūsų jau laukė pirmasis partnerių susitikimas Vilassar de Mar, Ispanijoje. Į šį susitikimą vyko jau patyrusios projekto dalyvės dvyliktokės Monika Balukevičiūtė, Sonata Jasaitytė, Erika Kiecoriūtė, Virginija Kudelytė ir Evelina Žudytė, jas lydėjo projekto koordinatorė, anglų k. mokytoja metodininkė Jūratė Balukevičienė. Merginos, mokytojos Daivos Taučiuvienės konsultuojamos, pasiruošė partneriams papasakoti apie vieną iš skaudžiausių Lietuvos istorijos įvykių – lietuvių trėmimus į Sibirą. Skaidrės, nuotraukos bei Monikos ir Virginijos sukurtas video siužetas trumpai apibūdino tų laikų įvykius. Kaip vėliau paaiškėjo, šis pristatymas labai pavyko, mokinių pasakojimu buvo sujaudinti ne tik mokytojai, bet ir mokiniai, kurie labai įdėmiai klausėsi ir žiūrėjo.

Ir štai ankstyvas rytas Vilniaus oro uoste, skrydis maršrutu Vilnius – Briuselis (čia turėjome keletą valandų truputį susipažinti su miestu) – Barselona. Katalonijos sostinėje mūsų jau laukė projekto koordinatorius Luis ir mokytoja Rosana, kurie nuvežė į Vilassar de Mar. Kaip jau įprasta tokiuose projektuose, merginos buvo apgyvendintos vietos katalonų (tą ypač jie pabrėžė) šeimose. Mūsų laukė aktyvios ir veiklos pilnos dienos.

Pirmoji diena prasidėjo trumpu šalių prisistatymu, šeimininkų mokiniai trumpai pristatė kiekvieną mokyklą partnerę. Po to jau sekė namų darbų pristatymai. Verta pažymėti, kad šiame susitikime dalyvavo atstovai iš visų mokyklų partnerių. Mokiniai, atlikdami užduotis rinkosi įvairias technologijas – kūrė skaidres, darė interviu, kūrė trumpus filmukus ar video siužetus. Mokiniai kalbėjo patys, kalbino pašnekovus, dalyvavo išvykose. Visi pristatymai buvo informatyvūs, aiškūs, atitiko reikalavimus ir kiekvienos šalies turėtą temą. Reikia pastebėti, kad katalonų ir lietuvių istorijoje yra panašumų. Lietuviai buvo nuolatos mindomi didžiųjų kaimynų rusų, švedų, vokiečių, o katalonams teko tą patį patirti iš prancūzų, ispanų. Caras draudė lietuvių kalbą, o diktatorius Frankas – katalonų. Katalonai nuolat pabrėžia, kad jie – ne ispanai. Tai didelį savarankiškumą išsikovojusi, savo vėliavą, herbą, parlamentą ir kalbą turinti šalis. Tiesa, Ispanijos sudėtyje. Tai mes sužinojome lankydamiesi Katalonijos istorijos muziejuje Barselonoje. Likusios dienos prabėgo besidairant po istorines Barselonos vietas, vaikščiojant po žymiausią gatvę – La Rambla, dairantis po Gotikos kvartalą (Barri Gotic) ir didingą katedrą La Seu, susipažinome su genialaus katalonų architekto Antonio Gaudi projektuotais namais, didingaja Šv. Šeimynos bažnyčia (La Sagrada Familia) ir, žinoma, Guellio parku. Taip pat lankėmės Centriniame Barselonos parke, grožėjomės Daili Josepo Fontsere ir Antonio Gaudi sukurta kaskada, t.y. triumfo arka su kriokliu ir fontanu.

Kadangi COMENIUS mokyklų partnerysčių projektai suteikia galimybę pažinti kitas kultūras, tobulinti užsienio kalbų (šiuo atveju, anglų) žinias, pasidalinti patirtimi, tai šio susitikimo metu visa tai ir buvo pasiekta. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su katalonų šeimų buitimi, maitinimosi įpročiais ir įvairiais patiekalais, bendraujant tobulinti kalbėjimo įgūdžius. Džiugu, kad gyvenant šeimose nebuvo apsiribojama vien tik buvimu namuose, mokiniams buvo sudarytos puikios sąlygos susitikti ir bendrauti su kitų šalių mokiniais, rengiant bendrus susitikimus, vakarėlius Vilassar de Mar paplūdimyje. Labai išryškėjo katalonų mokinių draugiškumas, svetingumas, atsakomybė už svečią. Tad nenuostabu, kad prabėgus šio susitikimo dienoms, atsisveikinant netrūko ašarų, draugiškų bučinių ir stiprių apsikabinimų. Ir pasižadėjimų vėl susitikti. Tik dabar jau Vokietijoje, Ambergo mieste.

Jūratė Balukevičienė,
projekto koordinatorė,
anglų k. mokytoja metodininkė

no images were found